15 Mart 2014 Cumartesi

YAĞSIZ HAVUÇLU CEVİZLİ KEK

Akşamüstü içilen çayın yanına ne yapsam deyince genelde akla gelen kek olur. Bin bir çeşiti var kekin. Isısız adam filminden sonra yıldızı parlayanda havuçlu tarçınlı ve cevizli olanı olduJ Film sayesinde kek popüler oldu..

Bu tarifte yağ yok korkmadan yiyebilirsinizJ ben tarifi portakal ağacı sitesinden aldım. Çok da beğendim.








Malzemeler;
·         5 yumurta
·         1,5 su bardağı şeker
·         1 su bardağı rendelenmiş havuç, yıkanıp kabuğu kazınmış
·         1 su bardağı ceviz, irice dövülmüş (ceviz yoksa fındık da olur)
·         2 su bardağı un
·         1,5 tatlı kaşığı tarçın
·         1 paket (1 tatlı kaşığı) kabartma tozu

Malzeme hazırlığıyla başlayalım. Kek kalıbımızı yağlayalım. 
Havuçlarımızı soyup rendeleyelim. Cevizlerimizi rondodan geçirelim. Çok ufak yapmayın parça kalsın yerken ağza gelince daha lezzetli oluyor.
Kekimizi çırpacağımız kaba yumurtalarımızı kıralım. Bu sırada fırını da açalım 175 dereceye getirelim ısınmaya başlasın.

Yumurtalarımızı birbirine karıştıralım, şekerimizi ekleyip şeker eriyene kadar çırpalım. Bu ikiliyi ne kadar iyi çırparsanız kekiniz o kadar güzel kabarır.

Havucumuzu cevizimizi ve tarçınımızı da koyup karıştıralım. Son olarak unumuzu ve kabartma tozumuzu da koyup karıştırıyoruz.

Karışımımızı kek kalıbımıza döküp fırına koyalım. 175 derecede 40 dakikada pişti benim kekim. Sizde ilk 20 dakika fırını açmayın kek kabarmaz yoksa. Kürdan soktuğunuzda temiz çıkıyorsa pişmiş demektir. Fırından çıkınca 20 dakika kadar dinlensin. Kalıptan öyle çıkarın.

 Üzerini süslemek için pudra şekeri dökebilirsiniz.

Çayla beraber artık mideye inebilir.:) 
Afiyet olsunJ Mutlu kalın...

Beni instagramdan takip etmek için : @diidemm_benimpastaevim

Beni facebooktan takip etmek için : benimpastaevim



28 yorum:

  1. Kek çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.. İçinde ceviz, havuç, tarçın da var ki... Şahane...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) çay keyfi için ideal bir kek sevmeyene rastlamadım daha:))

      Sil
  2. cok güzel elinize sağlık bende yağsız sevenlerdenim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.. Yağsızda olabiliyorsa yağsız olsun tabii:))) Ne kadar uzak kalabilirsek yağdan o kadar iyi, ve tadından hiçbir eksiklik yok:))

      Sil