1 Mart 2014 Cumartesi

HIZLI POĞAÇA - 3-2-1 POĞAÇA

Ben tarifimi annemden o da kuzenimin halasından almış olmasına karşın poğaçalarımı yaptığım gün tarifi internette 3-2-1 poğaçası başlığıyla gördüm. Bir kere isim on numara olmuş çok hoşuma gitti. Tarifin akılda kalıcılığı açısından da başarılıJ

Kısa süre içerisinde yapılan pratik bir tarif. Tadı hem güzel hem de mayalı poğaça hamurundan farklı bir tadı var her yiyen ne var hamurunda diyor ama hamurunda pek de bir şey yok aslında sihirli diyelimJ  çayın yanında pıt pıt gidiyor biz baya sevdikJ

Malzemeler; 3 paket kabartma tozu – 2 su bardağı yoğurt – 1 su bardağı sıvı yağ – 
Alasıya un ve galeta unu
İçine ne arzu ederseniz konulabilir. Ben loru baharatlamıştım. Akşam annem sucuk koyarak yapmış o da çok yakışmışJ Baharat yakışıyor aklınızda olsunJ

Galeta unu hariç malzemelerimizi yoğuruyoruz. Standart tabirle hamur kulak memesi kıvamında olacak.  Hamurdan ufak bezeler alıp ortasına iç harcımızı koyup yuvarlıyoruz ve galeta ununa bulayıp tepsiye alıyoruz. Ben yuvarlak şekilde yaptım. Kalın çubuk şeklinde de hoş duruyor. Denemek için yaparsanız yarı malzemeden yapabilirsiniz epey adet çıkıyor. (yarım su bardağı sıvı yağ, 1 su bardağı yoğurt,  2 paket kabartma tozu)
Önceden ısıtılmış 200 derece fırında pişiriyoruz. Zaman fırından fırına değiştiği için zaman söylemiyim ama çabuk oluyor, gözünüz fırında olsunJ hafif kızarınca tamamdır.
Eğer artarda ertesi güne kalırsa mikro dalgada ısıtıp servis yapabilirsiniz hemen yumuşayıp tazeleniyorlar.:)

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder