3 Mart 2014 Pazartesi

CEVİZLİ MUFFİN

Yine bir pazartesi yine bir sendrom.. Cumartesileri yarım günde olsa çalışınca eve git bir şeyler atıştır hemen akşam oluyor ve hafta sonu kuş kadar kalıyor. Pazar günü temizlik mi yaparsın gezer misin dinlenir misin kararını ver artık.. zor wallahi çok zorr..
Şu yaz uygulamasına geçsekte bizimde hafta sonu tatilimiz olsa artık..

Gelelim tarifimize.. cumartesi günü kahvemiz yalnız kalmasın diye cevizli muffinler yaptım.. pekte güzel oldularJ ben ufak kapları kullandım muffinlerim oldu siz kek kalıbını kullanırsanız güzel bir kekiniz olabilirJ

Malzemeler;
·         3 yumurta
·         1 su bardağı şeker
·         1 su bardağı süt
·        1 su bardağı sıvı yağ
·         1 paket kabartma tozu
·         2,5 – 3 su bardağı un(yumurta büyüklüğüne göre değişiyor.
·         1 su bardağı ceviz (hafiften ezilmiş, un gibi yapmayın robotta taneli olunca tadı daha güzel oluyor)
·         Kakao

Yumurtalarımızla şekerimizi çırpıyoruz. Şeker eriyince sütümüzü ve yağımızı ekleyip karıştırıyoruz. Unumuzu ve kabartma tozu mu ekleyip karıştırmaya devam. Çok koyu kıvamlı olmasın son bardak unu bir seferde dökmeyin kıvamı akışkan kalsın.


Ben tüm karışımı cevizledim siz hepsini cevizli istemiyorsanız bir kısmını ayırabilirsiniz. Cevizimizi de döküp kaşıkla karıştıralım. Bu karışımdan muffin kalıplarımıza kapların üst kısmından bir parmak kalacak seviyede dolduralım artık kaç adet istiyosak. Kalan karışımı ben ikiye ayırdım birine kakao ilave ettim diğerine Hindistan cevizi ama cevizin tadı hindistan cevizini bastırdığından pek tadı anlaşılmadı en başta cevizleri ilave etmeden ayırmam gerekiyormuş karışımdan siz hindistan cevizli de yapmak istiyorsanız aklınızda olsun ceviz ilave etmeden karışımdan ayırınJ


Tüm karışımlarımı kaplarıma doldurdum ve fırına gönderdim. Önceden 175 dereceye ısıttığım fırında tam 20 dakikada pişti muffinlerim ama fırından fırına fark edebiliyor onun için gözler fırındaJ


Benim silikon kaplarımın adedi az geldi kağıt kaplara da koydum, tabiî ki silikondakilerin şekli güzel oldu, kağıttakiler biraz sağa sola sarkma yaptı aklınızda olsun sizinde varsa silikon kabınız yada diğer cupcake kalıplarından onları kullanın yoksa da yapcak bir şey yok elimizdekilerini kullanıcaz.

Afiyet olsunJ




6 yorum:

  1. Çok güzel kabarmışlar, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Dün muffin kalıpları aldım ve bugunde sizin bu tarifinizi deneyecegim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden afiyet olsun, umarım beğenirsiniz.. tam kek çay keyfi yapma günü bugün hava yağmurlu, güneşliği sıyırıp yağmuru izlerken çok iyi gider:))

      Sil