7 Mart 2014 Cuma

BİSCOTTİ

Haftanın en güzel gününe Merhaba dedik, herkese şimdiden iyi tatiller olsunJ
Dün “seviminaskanasi” sitesinde gördüğüm biscotti tarifini akşam hemen hayata geçirdim. Biscotti nin ne olduğunu bildiğimden değil görüntü ve içerik ilgi çekici gelmişti, akşam iyikide denemişim dedimJ

Benim gibi bilmeyenler için Biscotti bir İtalyan bisküvisiymiş ve özelliği 2 kere pişiyor olması.:)

Ben çok sevdim size de tavsiye ederim. Bu arada tarifi aldığım siteye bakmak isteyenler için; TIK TIK












Malzemeler;
·         100 gram tereyağı
·         2 adet yumurta
·         1 su bardağından 2 parmak eksik toz şeker
·         2 su bardağı un
·         Yarım su bardağı kakao (25 gr lık paketi koydum)
·         1 çay kaşığı karbonat
·         Yarım çay kaşığı kabartma tozu
·         İri çekilmiş yarım su bardağı fındık (robottan geçirmeyin hemen ufalıyorlar, bir kaseye koyup bardakla ezebilirsiniz büyük kalsınlar)
·         1 paket Antep fıstıklı çikolata (80 gr lık olanlardan)
·         Azıcık tuz

Kullanılacak malzemeleri baştan hazırlarsanız kolayca bitiyorJ
Fırın tepsimize yağlı kağıdımızı hazırlayalım, fındığımızı ezelim hazır dursun, çikolatamızı iri parçalar şeklinde kıralım kenarda beklesin.
Bir kaba unumuzu, kakaomuzu, kabartma tozumuzu ve karbonatımızı eleyelim.(bu sefer üşenmedim eledim, tarife birebir uydumJ)
Tereyağınız eğer buzdolabındaysa benimki gibi, ben mikro dalgada yumuşattım biraz.
Ve fırınımızı 180 dereceye ayarlayalım ısınmaya başlasın. Boş bir kaba yağımızı alalım mikserle biraz çırpalım, yumurta ve şekerimizi de koyalım çırpmaya devam edelim.   Karıştırırken tuzumuzu da atalım. Sıvı bir karışımımız olacak.
Elediğimiz unumuzun, kakaomuzun kabartma tozumuzun ve karbonatımızın olduğu karışıma sıvı karışımı dökelim. Önce tahta kaşıkla karıştırmaya başladım ama hamurun kıvamı beni yorunca bende elle giriştim. J


Karışım homojen olunca içine fındık ve çikolatalarımızı da koyalım, karıştıralım ya da benim gibi yoğuralım.
Karışımı yağlı kağıdımızın üzerine alalım. Yağlı kağıtla kenarlardan toparlayarak somun şekline getirelim. Fındıklar yüzeye yakınsa içeri doğru bastırın hamurun altında kalsınlar. Hamurun dışı kabuk şeklinde oluyor, kırılmasın.

Tarifte 25 dakika diyordu bende tam 25 dakika pişirdim. Soğuması için fırından çıkarılım. Soğuyunca ekmek gibi dikkatlice dağıtmadan dilimleyelim. Ben tabi hemen tadına baktım browni gibi olmuştu hatta biraz durunca daha da hoş oldu ama özelliği iki kere pişmesiymiş denemek lazım dedim. 1 dilim ayırdım gerisini Fırının tel ızgarası üzerine dilimlerimizi dizdim. 





30 dk daha pişirin diyor tarifte ama ben çok kurumasınlar diye 15 dakika pişirdim. orası size kalmış artık:)



Ve sonuç harikaJ hazır bisküvilere gerek yok. 
içine koyduğumuz büyük parçalı çikolatalar yerken ağzınıza geliyor benim gibi çikolata sever biriyseniz sizinde çok hoşunuza gideceğinden eminim:)

Ve kahvemizi yaptık afiyetle yedik.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder