24 Nisan 2015 Cuma

ŞİPŞAK TAVUK TAVADA

Nasıl da güzel yemek ismi oldu ama “şipşak tavuk tavada” J Ama kesinlikle doğru oldu bence, en açık şekliyle ifade etti yemeğiJ

Mutfağımı seviyorum, yemek yapayım, tatlı yapayım, börek çörek uğraşayım bayılıyorum. Sonra baya yoruluyorum ama yaparken kesinlikle keyif alıyorum. Hem güzel yerim hem de zevkle yaparım özetleJ Ama her zaman vakit bol olmuyor ne yazık ki, bazen şipşak tariflere ihtiyaç duyuyoruz. Bu durumlar için güzel bir tarifim var bugün sizeJ Yanına bir pilav yaparak misafirde ağırlayabilirsinizJ Benim kurtarıcı tariflerimdendir kendisiJ Ani gelen misafire birebirdir. Yanına yoğurtlu bir salatada yaptınız mı on numara menü olurJ


Özel bir çaba gerektirmiyor sadece kullandığınız tavuk etinin kalça şiş ya da bazı yerlerde kemiksiz but olarak ta geçer, olması gerekiyor. Çünkü göğüs eti malum çok lezzetli bir et değil. Benim tavuktaki favorim kalça şiştir. Bu tarifte de kalça şiş kullandınız mı lezzet garantiJ

Malzemeler; (miktar belirtmiyorum kendine göre ayarlayabilirsiniz.)
·         Kalça şiş
·         Patates
·         Tuz, karabiber, kimyon, pul biber, köri

Patatesleri soyup dilimliyoruz.
Tavukları biraz inceltiyoruz ve üzerine çizikler atıyoruz, kolay pişmesi için.


Tavamıza 2-3 yemek kaşığı kadar sıvı yağ koyuyoruz ve yağ kızınca tavaya önce tavukları dizip üzerine dilimlediğimiz patatesleri diziyoruz. Resimde de görebilirsiniz.

Malzeme listesine koymadım ama sarımsak seviyorsanız 2-3 diş sarımsağı da küp küp doğrayıp tavaya atarsanız güzel bir aroma veriyor, tavsiye ederimJ

Üzerlerine baharatları serpip kapağını kapatıyoruz, suyunu salmaya başlayınca alt üst yapıp tekrar baharat serpiyoruz ve kapağını kapatıyoruz.

Tavuklar suyunu salıp tekrar çekecek ve altları kızarınca çeviricez. Üstleri de kızarınca tamamdır. Tavuklar alt üst kızarınca patatesleri de çatalla bir yoklarsanız pişmiş mi diye işi garantiye almış olursunuzJ Pişmiş olur muhtemelenJ

Artık servis zamanı J

Afiyet bal şeker olsunJ Hafta sonu bol bol gezin yemek için çok vakte ihtiyacınız olmayacak. J

Mutlu kalın, aşkla kalınJ



Beni instagramdan takip etmek için : @benimpastaevim_

Beni facebooktan takip etmek için : benimpastaevim




17 yorum:

  1. Böyle bir tarif her zaman kurtarıcı olabilir.. Ellerinize sağlık....)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) Kesinlikle kısıtlı zamanlarda çok pratik oluyor, benim ilk aklıma gelen genelde bu tarif oluyor:)

      Sil