13 Haziran 2014 Cuma

FESLEĞENLİ KREMALI TAVUKLU MAKARNA


Herhalde hayatımızdaki en pratik yemeklerden biri makarna. Seveni de çok.. nasıl olursa olsun makarna olsun diyen çok gördüm. Öğrencilerin vazgeçilmezi,  çalışanların kurtarıcısı, çoçukların bayıldığıJ Ben öyle makarnayı çok seven biri hiç olmadım. Yapıldı mı yerim de kendim 10 sene geçse aa makarna yemedim bir yapayım diyeceğimi pek sanmazdım. Artık bu kremalı, soslu, tavuklu, ton balıklı makarnalar benim makarnayla olan ilişkimin sıkı fıkı olmasını sağlar oldu. J Gerçekten az bir sos, biraz krema, bir tutam fesleğen her şeyi değiştiriyor ve beni cezp ediyor. Artık benimde aklıma makarna yapmak geliyor.

Tavuklu kremalı makarna bizim evde epey forsu olan makarnalardan biri. Dışarıda yediğimizde fesleğenle tabağı süsleyip servis etmişlerdi tadı hoşuma gitmişti bende aldım gerçekten fesleğen güzel şeymiş. Tavuğa çok yakıştı. Şiddetle tavsiye ediyorum.
Hafta sonuna ramak kala bu akşam kolayca bir şey yapsam diyenler için gelsin tarifimizJ
Son derece pratik 30 dakika da tabakta olma garantiliJ

Malzemeler,
·         2 parça tavuk göğsü
·         Yarım paket makarna (ben 350 gramlık pastavilla nın yumurtalı papardelle sını kullandım )
·         1 paket krema (200gr)
·         Sıvı yağ
·         Tuz, karabiber, kimyon, karabiber, fesleğen

Öncelikle su ısıtıcımıza makarnamız için suyumuzu koyalım kaynamaya başlasın. Su ısınırken tavuklarımızı iri iri doğrayalım ve 2 tahta kaşığı kadar sıvı yağ koyduğumuz tavaya yağ ısınınca tavuklarımızı ekleyelim.

Kaynayan suyu büyük bir tencereye alalım ve içine biraz tuz atıp birkaç dakika daha kaynamasını bekleyelim ve makarnamızı ekleyelim.

Tavuklarımızı tavada alt üst çevirince içine fesleğen dışında baharatlarımızı atalım. 

Tavuğumuz suyunu salacak ve tekrar çekecek. Tavada hiç su kalmayınca tavukları 3-4 dk daha pişirelim hafif kızarıyor ve daha güzel oluyor.

Makarnamızı kontrol edelim ve piştiyse suyunu süzelim ve tekrar tencereye alalım.

Pişen tavuklarımızın üzerine kremamızı dökelim fesleğeni ilave edelim ve bir taşım kaynatalım.

Kremamız kaynayınca tavuklarımızı makarnaların üzerine dökelim ve karıştıralım. 3-4 dk kadar da makarnamızı ısıtalım ve makarnamız servise hazırdır.




Tabaklara servis ederken görsellik için üzerine biraz daha fesleğen dökebilirsiniz. İçine az dökerseniz üzerine de dökünce dengelenmiş olurJ


Son derece lezzetli ve şipşak hazırlanan bir yemek. Herkese afiyet olsunJ






14 yorum:

  1. makarnaya fesleğen gerçekten çok yakışıyor, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) fesleğen kesinlikle harika bir şeymiş bundan sonra vazgeçilmez benim için:)

      Sil