4 Mart 2014 Salı

MAYASIZ POFUDUK POĞAÇA

Salı sallanır mı bilmem ama cumartesiye daha çok var orası net.. Hava hem kapalı hem soğuk olunca benim gibi çok üşüyen kedi gibi sürekli sarınıp sarmalanmayı sevenlerdenseniz bu havada ofis de olmak zor.. Kahvemi alıp battaniyenin altında film izlemek gibi hayaller kuruyorum bende napimm..

Bugün mayasız poğaçamız var sırada. Hamurun kabarmasını beklicek vaktiniz yoksa ideal. Hem mayalı gibi yumuşacık hem de kısa sürede hazırlanabiliyor. Sıcak fırına koyarsanız kısa sürede de pişiyor. Ben hamuru yoğurmaya başlarken fırını açıyorum hazır oluyor.

Malzemeler;
·         2 yumurta ( biri hamura diğeri üstüne sürmek için)
·         1 su bardağı yoğurt
·         Yarım su bardağı sıvı yağ
·         1 çay kaşığı tuz
·         1 paket kabartma tozu
·         Un, Susam
·         İç Harcı; ne arzu edersenizJ ben zeytin ezmesiyle beyaz peyniri karıştırdım çok lezzetli oldu.

Yumurtanın birini üzerine sürmek için ayırıyoruz susam hariç kalan malzemeleri yoğurma kabımıza alıyoruz. Hamurumuz çok sert olmayacak, unu yavaş yavaş koyun. Hamur ele yapışmayıp toparlanan hale gelince tamamdır. Hamurdan ufak bezeleri avucunuza alın, elinizle açtırıp ortasına hazırladığınız iç malzemeyi koyun ve şekillendirin. İç malzeme olarak ben daha önce sosisle loru karıştırıp koymuştum o da çok güzel olmuştu.
Üzerine sürmek için ayırdığımız yumurtayı çırpıyoruz içine birkaç damla zeytinyağı damlatırsanız kızardığında daha parlak oluyor.
Üzerlerine susamları döküyoruz ve fırına gönderiyoruz.
Önceden 175 dereceye ısıtılmış fırında 20-25 dakikada pişiyor.





Resimdeki tepsideki adet kadar çıktı. Çok fazla değil yani. Eğer kalabalıksanız ölçüleri arttırabilirsiniz.

Afiyet olsunJ

1 yorum: