31 Mart 2014 Pazartesi

PEYNİRLİ MİLFÖY ATIŞTIRMALIK


Bugün milföyden yaptığım 2 çeşit lezzeti paylaşıcam sizinle biri tatlı biri tuzlu. Dün bir paket milföyden farklı şekil denemeleri yaptım, tatlı tuzlu hepside çok güzel olduJ Şimdi sıra sizinle paylaşmada.

Peynirli Milföy Atıştırmalık
Malzemeler;  Milföy hamuru, iç malzeme olarak ben peynir kullandım
Üzeri için; Yumurta ve susam

Milföylerimizi buzluktan çıkaralım ve tek tek bir tepsiye di



zelim. 15 dakika da falan yumuşamış oluyorlar. 

Milföylerin yumuşamasını beklerken tepsimize yağlı kağıdımızı serelim. Peynirimizi çıkaralım. 1 yumurtamızı çırpalım. İsterseniz sadece sarısını da kullanabilirsiniz o da yeterli olur.




Kare olan milföyümüzü köşegen şeklinde keselim 2 adet üçgenimiz olsun. Tam ortasına bir parça peyniri koyalım. 

Hamurun geniş kenarındaki iki köşeyi diğer köşenin üzerine birleştirelim ve biraz sıkalım açılmasın diye. Ortası fazla açık kalırsa diğer köşeyi de hafif sıkıştırabilirsiniz. 




Hamurumuz bitene kadar aynı işlemi tekrarlayalım. Üzerine yumurtamızı sürelim ve susamımızı serpip önceden 170 dereceye ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişirelim 20 dakika falan sürüyor ama fırından fırına fark edebiliyor.
Sıcakken yanında çayla servis edebilirsiniz. Lezzetli ve yapımı çok pratik bir atıştırmalık.
Afiyet olsunJ


2 yorum:

  1. Şeklini çok beğendim, en kısa zamanda yapmayı düşünüyorum, teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok pratik acil durumlarda şipşak hazır:)

      Sil