5 Mart 2014 Çarşamba

TARÇINLI KURABİYE

Yağmurlu bir çarşambaya uyandık, yaz gelsin diye beklerken sokakları sel götürüyor. Yazın susuz kalmamak için yağması lazım ama ben yaz insanıyım, sıcak severim:)


Bugün günlerden kurabiş:)  Bu kurabiş lafı da kardeşimden kalma. Küçükken annemden kurabiye isterken hep kurabiş derdi, bize de yerleşmiş kurabiyeler bize göre hep kurabiş.:) 
Denemek istediğim bir dolu kurabiye tarifi var. Görüntü olarak fazla albenililer, bende yapmak istiyorum her gördüğümü. Bu kurabiyeyle bende bir yerden başlamış oldumJ


Malzemeler;
·         125 gr margarin
·         1 çay bardağı sıvı yağ
·         1 yumurta
·         2 çay bardağı pudra şekeri
·         1 tatlı kaşığı dolu dolu tarçın
·         1 çay kaşığı kabartma tozu(dolu dolu değil)
·         2,5 su bardağı un
·         Süsleme için, damla çikolata, ceviz, eritilmiş çikolata ve aklınıza ne gelirseJ

Bütün malzemeyi yoğuruyoruz hamurumuz çok sert olmayacak ama vıcık vıcık da kalmasınJ son yarım bardak una eğer yumurtanız büyük ise birkaç kaşık daha ekleme yapmanız gerekebilir. Genelde kurabiye pasta tariflerinde unu eleyin hatta pudra şekerini de eleyin diyorlar ama ben hep üşendiğim için atlıyorum. Siz isterseniz eleyin ben daha eleyerek hiç yapmadığım için aradaki farkı bilmiyorum ama deneyince farkı sizinle paylaşıcamJ bu arada kabartma tozunu çok koyarsanız fazla kabaracağından şekli bozulur, az koymak yeterli.

Hamurumuzu yoğurduysak kaldırıyoruz buzdolabına 45 dk toparlanacak kendi halinde.

Bu arada bizde çalışma alanımızı toparlayıp hazırlık yapabiliriz. Tepsilerimize yağlı kâğıtlarımızı keselim hazır olsun. Yeni fırınların tepsileri biraz daha ufak olduğu için tek tepsi yetmiyor aklınızda olsun.
Süsleme için kullanmak istediklerinizi hazır edin. Kurabiyelerinizi şekillendirmek için varsa kalıplarınızı kullanabilirsiniz yoksa da su bardağı, çay bardağı elinizin altında şekil verecek ne varsa kullanabilirsiniz.








Hamurumuzu dolaptan çıkarıyoruz, tezgâhımıza biraz nişasta dökebiliriz hamur kolay kalksın diye. Hamurdan bezeler alıp elimizde hafif yoğurup tezgâha alıyoruz. Merdaneyle açıyoruz, çok ince açmayın, resimdeki kadar yaparsanız yeterli, ince olursa hemen kurur. Kalıplarımızla kesip tepsimize alıyoruz. Bu arada fırını 180 dereceye ayarlayalım ısınmaya başlasın.

Hamurumuz bitene kadar işlemleri tekrarlıyoruz. Tepsideki kurabiyeleri süslemek size kalmış. Benim fazla zamanım yoktu biraz basitçe oldu. Fırın sıcak olduğu için 10 dakikada pişti benim kurabiyeler. Hafif pembeleşince alın hemen kuruyorlar yoksa.

Ben kurabiyelerin bir kısmı için benmari usulü çikolata eritip kurabiyelerin bir kenarını batırdım, yağlı kağıt üzerine bıraktım donmaları için.





Tam kahve yanında yenmelik lezzetli bisküvilerden oldular.

Kahvenizi yapıp afiyetle yiyinizJ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder