25 Mart 2014 Salı

KIYMALI VOLOVAN



İsterseniz benim gibi kahvaltılık olarak tüketebilirsiniz isterseniz de akşam yemeklerinde ara sıcak olarak hoş ve lezzetli bir sunum olarak kullanabilirsiniz. İç harcını tatlı yaparsanız da çay sofralarınıza tatlı olarak kullanabilirsiniz.  Milföy hamurunun kat kat kabaran dokusunu çoğunlukla severiz hem lezzetli olur hem de bizi uğraştırmaz. Dilediğimiz bir içle şekillendirerek kullanabiliriz. Hızlı sonuca ulaşmada yardımcıJ



Malzemeler; 10 adet volovan için
·         1 paket milföy (20 yaprak çıkıyor)
·         250 gr kıyma
·         1 adet orta boy soğan (Rendeleyelim)
·         Tuz, karabiber, kimyon, pul biber
Üzeri için; 1 yumurta sarısı + 1 tatlı kaşığı zeytin yağı (ikisini karıştırın)





Milföyleri buzluktan çıkarıp tepsinin üzerine tek tek koyalım yumuşasınlar.
Tavamıza rendelediğimiz soğanımızı koyalım, ben az bir zeytinyağı ile kavurdum.
Birkaç dakika sonra kıymayı da ekleyelim ikisini bir kavuralım. Bu sırada tuz ve baharatlarımızı da koyalım. Kıyma harcımız hazır olduğunda milföylerimizde yumuşamış olacaktır.


Önce büyük su bardağı ya da kase ile tüm milföylerimizi kesip kenarlarını ayırıyoruz. Milföylerin kenarlarına denk gelecek büyüklükte olursa daha iyi olur kenarlarından fazla hamur artmaz. Yuvarlak milföylerin yarısının(10 tanesinin) ortasını çay bardağı ile ayırıyoruz.
Bütün yuvarlak üzerine içi boş yuvarlağı koyuyoruz ve üstüne yumurta sarısını sürüyoruz. Çatalla ortasına delikler açınki orta kısmı çok fazla kabarmasın. 170 derecedeki sıcak fırına atıp on dakika üstü kızarana kadar pişiriyoruz. Milföylerimiz kabarıp kase şeklini almış oluyorlar. Ortalarına kıymalı harcımızdan koyup, fırının derecesini biraz düşürün 150 olabilir, tekrar fırına verip bir 10 dakika daha pişiriyoruz ama dikkat edin üstü yanmasın.

Servis yaparken üzerini domates ya da maydanozla süsleyebilirsiniz.

Ortalarından çıkardığımız yuvarlakların içine de ben kalan harcımdan koyup kapadım. Kenarlarından ayırdığımız hamurları da birleştirip, elimle açtırıp hamurun özelliği gitmesin diye fazla mıncıklamadım ama yine de volovanlar gibi kabarmadılar. Elimle şekillendirip içine harçtan koydum fırına verdim.
Kare şeklinde yaparsak hamurdan tamamen faydalanmış olucaz sanırım bir dahakine öyle denicem.



Kahvaltıda afiyetle yedik, denemenizi tavsiye ederim.

Afiyet olsunJ

2 yorum:

  1. Ellerine sağlık Didemcim. Milföy sever biri olarak çok beğendim tarifini.. Kare daha mantıklı galiba..:))

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim:) Kare denicem bir dahakine kesinlikle :))

    YanıtlaSil