28 Kasım 2014 Cuma

PATATES KROKET

Bir hafta daha bitti… Zamana yetişmek mümkün değil. Günler o kadar çabuk bitiyor ki, haftalar boyuna dolanıp duruyor.. Daha yeni yılbaşında napalım diye kafa yorarken yine geldi yılbaşıJ
İlkokuldayken birisi 30 yaşındayım dedi mi yapıştırırdım teyzeyiJ Çok büyük gelirdi bana yaşlı bu der geçerdim. Ben ne zaman büyüdüm de artık 30 yaş o kadarda yaşlı gelmez oldu anlamadım walla. 2 ay sonra 27 bitecek ve ben birisi yaşımı sorduğunda ya da bir yere yazmam gerektiğinde sanki daha 21 mişim gibi gelse de hesaplayınca gözlerim her seferinde aynı şokla büyüyor.
Valla günlerin kıymetini bilmek lazım, dolu dolu geçirmek lazım JJ
Amacım patates kroket anlatmaktı ama her Cuma ne çabuk geçti hafta cümlesini kurduğumdan tutamadım yine kendimiJ
Geçen hafta arkadaşlarımı ağırladığım kahvaltımı paylaşmıştım sizinle.PAZAR KEYFİ KAHVALTIDA BAŞLAR O sabah kahvaltı için hazırlamıştım bu kroketleri. Kahvaltı için güzel bir çeşit oldu ben çok sevdim en baştaJ Daha öncede yapıyordum ama bu seferki kıvam tam tuttu. Dışarıda yediğimiz menülerin yanına koyuyorlar ya genelde iki tanecik, ben kendileri severek tüketenlerdenimdir. Onlardan çok daha leziz olduğunu söyleyebilirim.


Ben hazırlığımı akşam yaptım sabah una bulayıp kızarttım sadece, bu da sabah beni uğraşmaktan kurtarmış oldu.
Deneyin derim, özellikle çocuklar bayılacak. Köftenin, tavuğun yanına yaparak kendi menümüzü oluşturabilirizJ

Malzemeler;
·         3 adet orta boy patates (500gr)
·         2 dolu dolu yemek kaşığı beyaz peynir (Ezine güzel oluyor)
·         1 yumurta sarısı
·         3 Yemek kaşığı dolu dolu galeta unu
·         Tuz, karabiber,kimyon

Kızartmadan önce;
·         2 yumurta beyazı (çatalla çırpılmış)
·         Galeta unu

Patatesleri haşlayalım, soyup çatalla ezelim. İçine yumurta sarısını, ezilmiş peyniri, baharatları ve galeta ununu ilave edelim. Önce 2 yemek kaşığı galeta unu koyun eğer cıvık olursa 3.yü ilave edersiniz. Güzelce yoğuralım.  Elimizde rulo yaparak şekil verelim ve bir tabağa dizip buzdolabına kaldıralım. Yarım saat dinlendirelim. (Bir gece önceden hazırlayabilirsiniz.)

Kızartmadan önce çırpılmış yumurta beyazına batıralım, galeta ununa bulayalım ve kızgın yağda kızartalım. 

Hem pratik hem de lezzetli bir tamamlayıcıJ

Geçen gün ikea da peynirli tavuklu İsveç köftesi paketleri gördüm. Patates kroketteki patates  yerine tavuk var, içindekileri inceledimJ Şimdi sırada o var, onu deniycemJ Böyle minik lezzetler çok hoşuma gidiyor.

Herkese mutlu hafta sonları dilerimJ Keyfini çıkarınJ



Beni instagramdan takip etmek için : @benimpastaevim_

1 yorum:

  1. Çok lezzetli görünüyor hemen deneyeceğim hatta şuan canım çekti :)
    Bu arada blogunu yeni keşfettim ve takibe aldım ben de bloguma beklerim sevgiler :)
    makyajtavsitem.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil