12 Nisan 2014 Cumartesi

REÇELLİ KURABİYE

Şu cumartesileri çalışmak olmasa of ki offf L bir saattir öyle ekrana bakıyorum boş boş. Parmağımı kıpırdatasım yok. Bitti işte pilim. Zaten sadece bir gün olunca tatil Pazar günü hiçbir şeye yetmiyor, onu da yapayım bunu da yapayım ya da hadi bu hafta gezelim dedik mi ev işleri kalıyor tamamen sonra pazartesi günü yine yorgun başlıyoruz haftaya, dinlenmeden devam edip duruyor. Artık haftalık biten pilim dışınca yaşam enerjimde minimumlara düştü. Hafta sonu geldi diye cumadan sevinmeyi unuttum yaa.. Çok dertliyim çookk. Bugün cumartesi diye üzülür oldum artık..
Neyse biz gelelim asıl meselemizeJ Reçelli kurabişlerimizeJ
Her bulduğum kurabiye kalıbını, pasta araç gereçlerini almak gibi bir hastalık baş gösterdi son zamanlarda. Kalıpları da aldıkça sürekli bir kurabiye yapma isteği oluyor haliyle.:)
Bu kurabiye tarifi oldukça leziz, hamuruna koyduğumuz 1 kaşık fındık aroma veriyor. İki kurabiye arasına sürdüğümüz reçelde ayrı bir lezzet. Hem gün sofralarına hem de doğum günü gibi özel zamanlara yapabileceğiniz şık ve lezzetli kurabiyeler oldular.
Ben tarifi Hünerli Bayanlar sitesinden aldım, orijinalini görmek isteyenler tıklayabilir. Tarifteki un ve nişasta miktarı hamurun toparlanmasına yeterli olmadı baya cıvık kaldı hatta, o yüzden ben ölçüyü arttırdım. Sizde de aynı durum olursa hamurumuz kulak memesi kıvamında yumuşak toplanabilir bir hamur olacak. Ona göre un ekleyebilirsiniz.
Malzemeler;
·         1 Adet Yumurta
·         150 Gr. Tereyağ ya da Margarin (oda sıcaklığında yumuşamış olsun eğer dolaptaysa da mikrodalgada biraz ısıtabilirsiniz)
·         2 Su Bardağı Un
·         1,5 Çay Bardağı Mısır Nişastası
·         1 Su Bardağı Pudra Şekeri
·         1 Çay Kaşığı Tarçın
·         1 Yemek Kaşığı (çok ince çekilmiş) Fındık
·         Arasına sürmek için reçel (ben ahududu reçeli kullandım, nutella fındık krema veya başka reçellerde kullanabilirsiniz)

Yoğurma kabımıza yağımızı ve pudra şekerimizi alalım, birbirine karıştıralım. Yumurtamızı da koyup onu da karıştıralım. Unumuzu, nişastamızı, fındığımızı ve tarçınımızı ekleyip güzelce yoğuralım. Hamur iyice özdeşleşsin. Yumuşak bir hamur olacak. Unu bir seferde koymayın yarım bardak yarım bardak ilave edin, kıvamını kendinizde fark edeceksiniz. Toparlanabilir yumuşak halini alınca hamurumuz streç filme üzerini örtüp buzdolabına kaldıralım. 30 dk dinlendirelim.
Dolaptan çıkan kurabiyelerimizi merdane yardımıyla yarım santim kalınlığında açalım ve kalıplarımızla istediğimiz şekilleri verelim. 
Kapalı kurabiye kadar ortası delik kurabiyemizde olsun. 
Yağlı kağıt serilmiş tepsimize kurabiyelerimizi dizelim ve önceden 170 dereceye ısıtılmış sırında 15 dakika kadar pişirelim. 

Çabuk pişiyor kurabiyeler. Gözünüz fırında olsun. Üzeri hafif pembeleşince pişmiş oluyorlar.  Pişen kurabiyelerimizi soğumaları için fırın ızgarası üzerine alalım.

Kurabiyelerimiz soğuyunca kapalı kurabiyenin ortasına bir çay kaşığı kadar reçelimizden koyalım, kenarlara çok yakın olmasın taşabilir. Reçelin üzerine ortası delik kurabiyemizi koyup Sandviç  kurabiyeler hazırlayalım.
Kurabiyeler bitene kadar bu işlemi devam ettirelim.





Servis yaparken dilerseniz üzerine biraz pudra şekeri serpebilirsiniz görsellik içinJ


Afiyet olsunJ



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder