10 Nisan 2014 Perşembe

BEZE

Fırına iki girişimden birinde alırım mutlaka beze. Birinde kendimi tutsam diğerinde nefsime yenik düşüyorum. Çocukluğumdan beri çok severim bezeyi.

Hepte duyardım yumurta beyazıyla şekeri çırpcan, biz çok yapardık lafını sağdan soldan ama hiç evde yapılanını yemek kısmet olmadı.  Ne zamandır internette görüyorum tarifleri genelde aynı şey ama benim direk uyguladığım tarifi Amugurumi Aşkına sitesinden aldım. Aynı pastaneden aldıklarım gibi oldular. Kırılgan içi boş ağızdan eriyor J kısacası süper oldu mutlaka deneyinJ



Malzemeler;
·         2 yumurta beyazı (yumurta beyazını ayırırken sarısından hiç karışmamalı)
·         2 çay bardağı toz şeker
·         1 paket vanilya
·         3-4 damla limon suyu







Tenceremize yumurta beyazlarını, şekeri,  vanilya ve limon suyumuzu koyalım. Tenceremiz kuru olmalı. Tencerenin altını açıp en kısık haline getirelim. Saatimize bakalım ve mikserle  5-6 dakika kadar çırpalım. Altı zaten tutmaya başlıyor. Ocağı kapatalım ve 10 dakika kadar daha çırpmaya devam edelim. 
Tencereyi ters çevirdiğinizde olduğu gibi kalıyor, mikseri kapatıp yukarı doğru oynattığınızda şekil 
alıyorsa kıvamı olmuştur. Zaten işin tek olayı çırpmak. 
Biraz kol uyuşturuyor çırpma safhası ama artık bir 
sağ bir sol idare edeceksiniz.


Sıkma torbanız varsa ona doldurun, ben bir poşete koydum, tatlı kaşığı ile olabilir. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye istediğimiz şekilde koyup sıcak fırına verelim. 110 derecede 45 dakika pişecek ve piştikten sonra hemen fırından çıkarmayın bezeler soğuyunca çıkarınJ

Bezelerimiz hazır. Afiyet olsunJ


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder