3 Mayıs 2014 Cumartesi

BALIK SOSU


Ben pek balık sever biri değilimdir. Ahh olsa da yesem dediğimi hiç bilmem. Birisi yaparsa yerim ya da eşim bugün balık yapalım derse sağ olsun o temizler pişirir anca öyle yerim. Balıkla aram yoktur ama kalamarla karidese bayılırımJ yağda güzelce kızarıyorlar ya, yararlıyken zararlı hale getirmeyi başarıyoruz, işte o zaman seviyorumJ
İşte benim gibi balıklarla pek arası olmayanlar için balığı daha yenek hale getiren, zaten ben severim diyenler içinde farklı bir tadla deneme ve sunum yapmaları için 2 dk da şipşak bir sosumuz var.
Geçenlerde Özgenin Oltası bloğunda görmüştüm tarifi, o fırında yapmış somonu biz ızgarada yaptık ama sos bizden tam puan aldı. Diğer balıklara da yakışacağını düşünüyorum bundan sonra menüde balık varsa sosum budurJ












Malzemeler;
·         2 yemek kaşığı yoğurt
·         1 yemek kaşığı mayonez
·         1 tatlı kaşığı hardal
·         1 yemek kaşığı limon suyu

Hepsini bir kasede çırpıyoruz işte bu kadar. Malzemeleri dolaptan çıkarıp geri yerleştirmesi dahil 2 dk da hazırJ
Güzelce temizlediğimiz balığımızı (bizimki somon olduğu için yağlamadık malum somon fazlaca yağlı, ama başka balık yapıyorsanız zeytinyağıyla balığınızı yağlayabilirsiniz )




İsterseniz kekik, kimyon ve karabiberle çok az baharatlayıp ızgarada güzelce pişirelim.
Pişen balığımızı sosuyla servis yapalım.

Yanına güzel bir mevsim salatayla sağlıklı bir öğün J 
Afiyet olsun.



4 yorum:

  1. Balıkla yoğurt bizde yanyana gelmez ama sos içinde zararı yoktur herhalde. Somon'u da çok severim. Yakında bu sosla deneyeceğim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoğurdunuz tazeyse sıkıntı olmaz ekşimek üzereyse o zaman balıkla reaksiyon verir. Tavsiye ederim denemenizi sevgiler:)

      Sil
  2. Merhaba, sosumu beğenmenize ve yazınızda bahsetmenize çok sevindim :) Ben de bu sosa bayılıyorum. Bazen sosu mu daha çok seviyorum yoksa somonu mu emin olamıyorum :)) Afiyet Olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde çok sevdik sosu:) çok balıksever biri olmamama rağmen keyifle yedim sos sayesinde artık kadrolu bizde:) Sizede afiyet olsun :))

      Sil