22 Eylül 2014 Pazartesi

ÇİKOLATALI - FISTIKLI MOZAİK PASTA

Küçükken anneme hadi pasta yapalım dediğimde bisküvileri koyardı önüme kır bakalım derdi, ufalama ama dörde böl yeter diye de eklerdi. Oda ocakta yağla kakaoyla sütle harcını hazırlardı ben her seferinde o kadar harç yetmez daha çok hazırla dememe rağmen hep yeterdi ve tam kıvamında olurdu. Alla alla der anlam veremezdim ama dondurucuda 2 saati doldurmasını zor beklerdim. Geçen gün arkadaşlarım için mozaik pasta yapmaya karar verdiğimde bu sahneler geldi aklıma annem eli lezzetli derler ya o marifetliler grubunun asil üyelerindendir, uydurdum dediği yemek bile süper olur. Umarım bir gün o seviyeye yükselebilirim diyorum hevesleJJ


Evde uzun zamandır kullanılmayı bekleyen çikolatam olduğu için bu sefer standart mozaik pasta yerine çikolatayla yapayım dedim, biraz araştırdım ve bingo benim gibi düşünenler varmış. Zaten pratik bir yapımı olan mozaik pastayı biraz daha kolaylaştırmış olduk. Eğer misafirin gelmesine 2,5 saat varsa minimum 2 saat donması gerekiyoru baz alarak 10-15 dk da hazırlayarak dondurucuya koyabilir misafire yetiştirebiliriz.
Malzemeler;
·         500 gr petibör bisküvi (1 paket 200 gr geliyor ben 2 pakete evdeki yarımı da (100gr kadardı) katıp harcı ona göre hazırladım.)
·         300 gr krema 
·         200 gr bitter çikolata
·         2 tatlı kaşığı kakao
·         1 çay bardağı çam fıstığı ya da fındık ya da ceviz yani evde ne varsaJ

Kremamızı büyük bir cezve ya da sos tenceresine koyup ocağa alalım. Kaynatmayalım ama güzel ısınsın. Altını kapatıp ufak ufak doğradığımız çikolatamızı içine atalım ve eriyene kadar karıştıralım. Kakaomuzu da ilave edelim ve karıştıralım.
Geniş bir kapta bisküvileri ufalamadan kıralım. Fıstıklarımızı üzerine dökelim.  Çikolatalı sosumuzu da üzerine döküp güzelce harmanlayalım. Bu aşamada eldiven kullanmanızı tavsiye ederimJ 
Yalnız sakın hamur gibi yoğurmayın kibar kibar sos her yere bulaşsın diye alttan üste karıştırıcaz.



 Homojen olunca tezgâhımıza yağlı kağıt serelim ve harcı üzerine dökelim. İsterseniz rulo yapabilirsiniz ya da benim gibi üçgen şekli verebilirsiniz. Baton kek kalıbının içine yağlı kağıt serip onun içine koyabilirsiniz. Yuvarlak kek kalıbına yine içine yağlı kâğıt sererek koyabilirsiniz. Artık orası size kalmış. Ben üçgen şekline getirmeye çalıştımJ











Minimum 2 saat dondurucuda dondurup servise alabiliriz. Ama vaktiniz varsa tabiî ki bir gece önceden yapın derimJ

Servis yaparken çikolata sosuyla süsleyebilir dondurmayla servis yapabilirsiniz.


Tatlı yiyelim tatlı konuşalım ama dimi ee buyurun bakalım.. Herkese Afiyet olsunJJ    

Beni instagramdan takip etmek için : @benimpastaevim_

8 yorum:

  1. Çok ama çok lezzetli görünüyor aldım tarifini :)Sizi takibe aldım bende bloguma beklerim. Teşekkürler . http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şirin bir blogun var bende takipteyim seni..allah mutluluğunuzu bozmasın..:)) tatlıyı mutlaka dene derim hem pratik hem lezzetli:))

      Sil
  2. nefisss kahveyle süper gidiyor bu tarifi bilmiyordum sayenizde öğrendim teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle kahve molalarını keyif haline getiren lezzetlerden yapması da oldukça kolay:))

      Sil
  3. çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  4. Severek hazırladığım bir tariftir. Farklı sunumunuz ayrı bir lezzet katmış. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) Beğenmenize sevindim:))

      Sil